Alla inlägg under oktober 2012

Av One World - 29 oktober 2012 11:00

   

Av One World - 28 oktober 2012 15:00

   

Av One World - 25 oktober 2012 14:30

   

Av One World - 24 oktober 2012 08:13

I söndags var vi som sagt på utställning än en gång och denna gången var det Katteklubben i Danmark som hade arrangerat utställning i Årslev. Vi var uppe sist i kategori 3 och Prince blev ej NOM då han blev utslagen mot en fawn abby som sedan blev BIS och BOB i kategorin. Sessan var allra sist i sin kategori men hon gjorde tasstryck hos domaren och domareleven. Domaren Eric hade tänkt att nominera en ocicat men som han sa "then came the snow bengal" och stal NOMen :) 
Domaren tyckte båda katterna ar jättefina på sitt sätt men han gav Sessan många fina ord, excellent och super på bedömningen och han kom förbi oss medan vi väntade på att panelen skulle börja och berömde henne än en gång, helt underbart med domare som han och jag hoppas vi får träffa honom regelbundet tillsammans med Sessan för att höra vad han tycker om hennes utveckling. Tyvärr vann hon inte i panelen utan BIS gick till en fin liten britt. Prince fick sitt 5:e cert i klass 6 så nu avvaktar han med utställningar till Göteborg som är 8-9 december medan Sessan ska på minst 2 utställningar där emellan. 



Av One World - 16 oktober 2012 08:32


Det började redan i fredags kväll då matte stoppade ner en påse mat och Celines bäbis i en påse och i lördags morse åkte matte, husse och Molly och handlade mer mat och sand... Konstigt då vi hade både mat och sand hemma. Annars var det en ganska vanlig lugn hemmadag med promenader och middagsvila även om matte verkade lite ledsen ibland. På kvällen ville inte stora lillmatte gå och lägga sig men hon somnade efter en stunds ledsamhet med. På söndagen var det upp och hoppa tidigt trots söndag och jag trodde nästan jag skulle iväg på utställning men matte tog istället in den rosa buren och stoppade Celine i den?! Sen dess har hon inte morrat eller fräst på mig eller någon annan för hon är fortfarande iväg? Matte säger att hon har det jättebra, bor hos en dam i sin egen ålder med lugn och ro istället för stressen som hon hade hemma. Jag tycker det är både lugnare och lite tråkigare, har ju ingen att retas med men jag kan sova i mattes säng nu utan att bli morrad åt så det är lugnare hemma med. Här kommer lite kvällsbilder från igår;
       

Av One World - 7 oktober 2012 21:22

med bus, promenader, ommöblering och mattegos har det varit och jag är supernöjd över det. Matte hade gärna varit på utställning men jag tycker det har varit kalas att få vila efter förra helgéns äventyr :)

Av One World - 1 oktober 2012 22:28

Ja, jag har knappt fått tid att sitta vid datorn då matte har jobbat vid den eller varit iväg hitan och ditan och förra veckan satte hon igång med nya tider och rutiner för att hon började jobba långt ut i ödemarken... tur för henne att jag kan justera mig lite för att orka upp och ta min kissrunda lite tidigare så nu väcker jag henne 0517 så att jag hinner mitt innan hon ska iväg    Matte har världens bästa väckarklocka!

Sen har vi haft fullt upp med utställning i både Danmark och Tyskland så vi bengaler har fått jobba hårt med medan gamlingarna fått stanna hemma och bara njuta av lugnet! Förra helgen var vi i Danmark, Köge, som sagt och det var Sessans första utställning och hon skötte sig mycket fint under utställningen även om hon är en liten plåga i bilen... hoppas hon lär sig att vara lite tystare snart så att jag får sova i lugn och ro under resorna i fortsättningen...Matte och husse hade passat på under veckan att inhandla nya skynken med så det var fint och fräscht till oss båda inför Sessans debut, hon fick ett fint lila och mitt var beige med skimmer i, matte ville ha guldfärgat egentligen men det var inte så lätt att få tag på! Nåja, jag glittrar fint själv när det krävs så det behövs inte mer guldklimpar eller tyger när jag är i närheten     Jag blev NOM i Danmark och matte blev paff för den var hon inte alls beredd på   

Sessan var iaf glad och nöjd på kvällen när vi skulle lägga oss, hon tyckte det var lite läskigt första gången men vi la oss vid mattes ben på kvällen och mös och pussades, min älskade lillasyster   


Helgen som var så åkte vi på fredag efter lunch och det blev en tripp genom Danmark, upp på färjan och sen in i Tyskland där det gick ganska bra undan trots vägarbeten och fredag eftermiddag. De släppte in oss på rummet och det var kalas för jag älskar hotell, det känns så mysigt att bo på hotell så jag kan bara spinna och mysa hela kvällarna och matte hade faktiskt med sig mitt koppel denna gånge så jag fick nosa, kissa och upptäcka lite tysk mark   

På lördagen fick både jag och Sessan NOM i Uelzen och matte och husse var stolta över oss, ja lite mer än vanligt då alltså men sen kom vi inte vidare tyvärr då det var andra som domarna röstade på... I mitt fall en vacker ocicat men i Sessans fall en korat som inte ens den närmaste publiken trodde skulle klå henne men så är det ibland. 

På söndagen kom vi intevidare alls i bedömningarna då jag fick stå undan för ocicaten som slog mig dagen innan och i Sessans fall en devon rex som tog hem BIS sen så det var väl ok. Konstiga domareutlåtanden ibland tyckter matte och husse, ibland är Sessan för liten , ibland för rund och ibland för kort men vi vet att hon kommer att ta hem många priser under åren bara hon håller sig lika lugn och duktig som nu under utställningarna, bedömningarna och dyl och låter det där gnällandet och bestämda lilla kaxigheten som hon kan ha här hemma hålla sig borta...

Nu ska jag valla matte i säng då hon är förkyld och behöver vila och sova så att hon orkar ut med mig imorgon bitti, lite bilder här nedan från de senaste utställningarna;

                                   


Ovido - Quiz & Flashcards