Alla inlägg under juni 2012

Av One World - 21 juni 2012 21:56

Ja, det har det varit och helgen blir inte mycket roligare!

Matte har varit borta alldeles för mycket så jag har inte haft möjlighet att vara ute så mycket som jag vill.

Men en snabbis på morgnarna tar vi, en stund när hon kommer hem och sen en lite längre på kvällen då vi

jagar kaniner   Ikväll följde Safir och Molly med oss på jakten och det var skoj att se när Safir skulle ta

kaninen som jag jagade åt hennes håll! Molly hann knappt med   

Idag en bild från i tisdags och en från inatt då jag sov gott med lilltjänarinnan Tindra;

   

Av One World - 15 juni 2012 21:06

och matte kom hem för andra ggn efter jobb och jag fick äntligen min långpromenad! Det var dock en lite jobbig promenad då det var en massa oljud ute från någon karneval på andra sidan bron men jag fick vara ute och nosa och kissa!

       

Av One World - 11 juni 2012 21:15

I morse åkte alla tjänare tidigt tidigt och jag hade precis kommit in från balkongen, ätit lite och skulle tvätta mig när mattes telefon ringde för väckning!?! Då blev det en morgonpromenad och sen duschade de stora medan jag gal vidare för att barnen skulle komma upp   Efter att vi lurviga fått frukost så åkte de alla och sen fick jag sova ända till 11 då matte kom hem för att äta, rasta mig och vila och sen gick hon igen men vi hann koja och mysa lite iaf. Sen kom hon och Molly hem och de tittad epå tv och datorn och sen fick jag äntligen gå ut en stund till. Och nu ikväll var jag och Safir!?! ute i tre kvart och det var så skönt så nu vill jag bara ut igen och igen, jag älskar att vara ute! Safir fick massa beröm när hon joggade där ute, hihi, det behöver hon! Ja, jogga alltså, inte beröm!   Hon ska visst ha kalas på torsdag, massa tonfisk har hon beställt. 

Nu ska visst matte gå och lägga sig, hon har visst fått något som heter jobb så hon kommer inte att vara hemma om dagarna längre, attans också tycker jag! Det har varit så mysigt att gå ut och in massa om dagarna men nu kan vi bara göra det morgon och kväll... Hon får ta igen på helgerna har jag bestämt för då vill jag vara ute i timmar!  


   

Av One World - 8 juni 2012 19:14

Ja, idag var det dags för den årliga sprutan! Farfar skjutsade mig och matte i morse efter de vanliga morgonrutinerna... Fast enligt matte var de inte så vanliga då hon minsann hade väckts av en högljudd 

katt redan 20 i 4 i morse!?! Äh, jag snackade som vanligt och ville bara ha lite sällskap och så ville jag 

ut för att kissa men i morse så stängde matte ut mig ur sovrummet och låtsades inte om att JAG fanns!?!

Oförskämt men när hennes klocka ringde som vanligt så fick jag gå ut men då hade jag ju redan kissat...

fast det är alltid skönt att få gå ut på promenad och vi hann med en liten runda till när barnen var lämnade

och farfar kom. Sen åkte vi som sagt tvärs över stan och i väntrummet så kom en katt fram och hälsade på 

mig, en svart fin herre var det som också skulle vaccinera sig fast han hade minsann inte bokat tid för han

skulle bara ha de vanliga medan matte hade bokat in någon extra till mig inför Danmarks-resan...

Den var inte alls skön, den sved till och jag burrade in huvudet i mattes armhåla medan jag fick den och

matte tröstade mig   och sen stack det mig med den andra med men den var inte så farlig tack och lov.

När vi sen hade kommit hem så skulle vi vila så jag tvättade mig och försökte sova men mattes telefon

ringde stup i kvarten så mycket sömn blev det inte... sen åkte matte iväg tack och lov så att jag fick sova

i lugn och ro en stund. När hon kom hem hade hon med sig en kattbädd som Safir la beslag på, liet kattgodis

och 2 små flickor, en av dem kände jag inte igen men de byggde koja, klappade mig och stojade runt och

verkade ha skoj. Efter ett par timmar kom flickans mamma och en ännu mindre flicka och den flickan hade

aldrig klappat katter och hon tyckte jag var så spännande! Sen visade jag upp mig lite när jag lekte medan

hon klappade Safir som låg sött, snällt och ulligt i sin bädd. När de två flickorna och deras mamma hade gått

så fick jag äntligen sova middag med matte ett par timmar innan det var dags för mat för matte.

Och jag gillar det för när matte har ätit klart så är det dags för en promenad och idag regnade det men det

gjorde inte mig något alls, det var riktigt skönt faktiskt, jag passade på att kissa också innan det var dags

att gå in och torka mig framför fotbollen med husse.

 

   

Fotograf till soffbilden är husse Kevin Prahl

Av One World - 7 juni 2012 19:41

I morse väckte jag husse i ottan och han kunde inte somna om så han höll mig sällskap tills matte gick upp och traskade ut med mig. Sen har jag varit ute flera gånger till idag och den senaste promenaden varade i en halvtimme!?! Jag jagade kaniner och matte flög efter med kopplet sträckt! Imorgon ska jag visst till någon veterinär... låter inte så skoj men jag hoppas att den är trevlig! Nu vilar jag lite innan kvällsrundan så att jag orkar motionera matte lite till! 

Av One World - 3 juni 2012 19:30

Efter en lång jobbig sändag så är jag äntligen hemma! 


Missnöjet kom äver mig redan i morse på väg mot bilen, 

jag är inte alls glad i allt stim och stoj i dagar två men

jag har ju inte så mycket val alla gånger...


Jag fick iaf mitt CAPIB men gick inte vidare till panelen

då domaren inte tyckte jag var tillräckligt from för det...

Jag ville bara berätta mitt missnöje över att behöva behandlas

som en katt i bur två dagar i rad men hon ville ha en tyst katt idag...

Hon kanske också var trött i huvudet!   


Nu snackar matte och husse om vaccinationer till veckan samt en

utställning i Kalmar och sen en i Köpenhamn... hoppas de bara tar en

dag så att jag inte blir så trött och gnällig, t.o.m matte tröttnade lite

på mig idag.  Men jag har fått fina omdömen i helgen och är nöjd över

det jag åstadkommit   Jag fick en fin pokal, många "rosetter" och

det är inte så konstigt när jag är så vacker som jag är!   Nu längtar

jag ut men matte säger att jag får vänta lite till för hon har lite att göra.  

Av One World - 2 juni 2012 20:44

men jag visste ju vad som var på gång så det var inte lönt att gnälla på vägen dit MEN sen efter första rundan hos domaren när matte hade rastat mina ben lite blev jag sur och grinig och till och med fräste lite men det beror mest på att det var en del andra hankatter runt omkring mig som jag var lite irriterad över. Idag minsann blev jag NOMINERAD så allra sista rundan skulle jag upp och visas upp för ALLA igen och visst gapade jag lite men det är bara för att alla ska se mig ;) Föll på mållinjen idag kan man kalla det för, det blev ett poäng till vardera katt av domarna och det fick avgöras med lottning och där föll jag men nästa gång ska jag ta dem! ;) 


Nu ska snart ut med matte och ta en kvällsrunda iaf för matte har jätteont i ryggen och behöver rastas.


Här är dagens bilder av varierande kvalitét: 

           

Ovido - Quiz & Flashcards