Alla inlägg under mars 2012

Av One World - 25 mars 2012 11:10

Igår så rök jag och Celiné ihop så håret yrde på och runt hela soffan!

Matte startade dammsugaren och slagsmålet startade, matte hörde 

oss inte först men sen så skrek Celiné till så matte hörde oss, stängde

av dammsugaren och satte fart efter oss! Hon fångade oss i kidsens rum

när rond två skulle starta!! Vi blev åtskiljda i var sin del av lägenheten till

matte var klar med dammsugningen och kunde hålla ögonen och öronen på oss igen!


Matte förtäljde berättelsen om detta på Facebook och fick rådet att bada oss

lurviga för att sen torkas i samma handduk så det har hon gjort nu...

Jag är inte så glad i badet och speciellt inte med två tjänarinnor som hjälp...


Sen har jag lekt lite med Molly som ni kan se på bilden här nere:

 

Av One World - 18 mars 2012 21:06

Ja, matte som är min skribent har haft det den senaste tiden men om denna dag idag måste hon berätta om!


Morgonen började som vanligt med att leka "glo-på-Celine-så-att-hon-morrar" och som vanligt så slängde husse ut henne på balkongen för att hon ska få lugn och ro och vila i fred MEN i morse blev jag sur för jag hade minsann inet lekt färdigt! Så jag hoppade upp på husse och kissade på honom!! Ha ha trodde jag när husse grabbade tag i mig och gav mig en kalldusch! FY FY FY!!    

Sen satte matte igång och tvätta, spraya och sucka åt mig för hon hade sovmorgon och bara skulle vila en stund till och jag sprang runt och gal men hon vägrade gå upp och hon vägrade släppa in Celine!!!


Så nu har jag surat hela långa dagen, nafsat på matte när tillfälle getts men även ägnat lång tid till att torka mig, vilat lite med matte på em och ikväll har jag värmt upp och hårat ner det nytvättade lakanet som hängde i köket som en fin koja åt en herre som mig! Nu ligger Celine bakom mattes skärm, Safir spinner och kärlekar i mattes knä och jag ligger i mattes säng och väntar med den lilla prosciuttobiten jag stal tryggt och gott magen!       

Av One World - 6 mars 2012 13:10

Ja, matte har knappt tid eller tillgång till att blogga så hon fotar inte fina mig men skälla och spruta vatten på mig hinner hon! Ibland är det jobbigt att vara bäst, vackrast och ha så mycket energi som jag har! Matte var igår på Café Sydkatten och träffade Sussie som är kattbeteendevetare så nu lär det bli mer avbrott i mitt tjafsande med Celiné och mer vattenflaskesprut när jag inte lyssnar på matte och husses order. Samtidigt så tycker matte att jag ska sluta vara så harig när vi går ut och går så att jag kan bli av med lite energi på turerna och samtidigt så får Safir och Celiné en Prince paus för det behöver de enligt matte. Ibland går matte ut med Safir och Safir säger att det är så skoj att titta på allt och rulla sgi i det gosiga gräset som på vissa ställen doftar gudomligt... Burskynket är i Bara för att bli uppsytt och det mesta börjar bli klart, förutom jag... tycker det är så trist att bli lyft och buren just nu, benen vill inte vara stilla!


Ska be matte ta lite busfoton i veckan så får ni se hur spralliga benen kan vara, de tom sprallade på tv'n härom dagen!

Något som inte uppskattades av vare sig matte eller husse, det var en morgon med KAOS i hela kroppen!!!

Av One World - 1 mars 2012 19:50

Ikväll har jag lekt tafatt med Tindra och busat med både Safir och Celine!

Matte och husse är jättetrötta idag då jag väckte dem i ottan i morse för jag var bussugen!

De var ingen hemma hos mig  eller kattjerna igår, allihop var visst på nån arena och tittade på dålig hockey...

Jag måste ju få busa av mig varje dag, annars blir jag såååå rastlös!


I förrgår kväll var matte inte hemma heller och då passade jag på att busa upp på en hylla i köket med många böcker som jag velat titta i länge länge men matte har alltid lyckats stoppa mig men inte denna kvällen! Råkade visst välta ner lite saker på vägen upp och en av mattes porslinsfigurer som hon haft i 20 år gick sönder men hon tog det med ro :)


En lite bild från ikväll då alla tjänare satt och åt och Celine busade lite i tunneln:

 

Ovido - Quiz & Flashcards