Direktlänk till inlägg 8 juni 2012

Besök hos veterinären

Av One World - 8 juni 2012 19:14

Ja, idag var det dags för den årliga sprutan! Farfar skjutsade mig och matte i morse efter de vanliga morgonrutinerna... Fast enligt matte var de inte så vanliga då hon minsann hade väckts av en högljudd 

katt redan 20 i 4 i morse!?! Äh, jag snackade som vanligt och ville bara ha lite sällskap och så ville jag 

ut för att kissa men i morse så stängde matte ut mig ur sovrummet och låtsades inte om att JAG fanns!?!

Oförskämt men när hennes klocka ringde som vanligt så fick jag gå ut men då hade jag ju redan kissat...

fast det är alltid skönt att få gå ut på promenad och vi hann med en liten runda till när barnen var lämnade

och farfar kom. Sen åkte vi som sagt tvärs över stan och i väntrummet så kom en katt fram och hälsade på 

mig, en svart fin herre var det som också skulle vaccinera sig fast han hade minsann inte bokat tid för han

skulle bara ha de vanliga medan matte hade bokat in någon extra till mig inför Danmarks-resan...

Den var inte alls skön, den sved till och jag burrade in huvudet i mattes armhåla medan jag fick den och

matte tröstade mig   och sen stack det mig med den andra med men den var inte så farlig tack och lov.

När vi sen hade kommit hem så skulle vi vila så jag tvättade mig och försökte sova men mattes telefon

ringde stup i kvarten så mycket sömn blev det inte... sen åkte matte iväg tack och lov så att jag fick sova

i lugn och ro en stund. När hon kom hem hade hon med sig en kattbädd som Safir la beslag på, liet kattgodis

och 2 små flickor, en av dem kände jag inte igen men de byggde koja, klappade mig och stojade runt och

verkade ha skoj. Efter ett par timmar kom flickans mamma och en ännu mindre flicka och den flickan hade

aldrig klappat katter och hon tyckte jag var så spännande! Sen visade jag upp mig lite när jag lekte medan

hon klappade Safir som låg sött, snällt och ulligt i sin bädd. När de två flickorna och deras mamma hade gått

så fick jag äntligen sova middag med matte ett par timmar innan det var dags för mat för matte.

Och jag gillar det för när matte har ätit klart så är det dags för en promenad och idag regnade det men det

gjorde inte mig något alls, det var riktigt skönt faktiskt, jag passade på att kissa också innan det var dags

att gå in och torka mig framför fotbollen med husse.

 

   

Fotograf till soffbilden är husse Kevin Prahl

 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

10 juni 2012 12:41

Tack o lov att man "bara" behöver åka till den där vettisen en gång om året !

http://kjellebus.blogspot.com

 
Tindra

Tindra

12 juni 2012 18:39

Åh, den där hemska nu igen..

http://www.tindraprahl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av One World - 1 september 2013 17:12

       

Av One World - 31 augusti 2013 11:57

  S*Hot Stuff Miracle Of Love aka Stoffe   S*Healing's Born To Be A Princess aka Sessan   ...

Av One World - 28 augusti 2013 14:38

                   

Av One World - 26 augusti 2013 20:28

                                 

Av One World - 24 juli 2013 14:46


För idag fyller världens bäste S*Astrums Prince 5 år!!!     ...

Ovido - Quiz & Flashcards