Alla inlägg den 10 december 2012

Av One World - 10 december 2012 08:41

I fredags började matte dra fram transportburar och annat elände samt så packade hon en stor väska tillsammans med flera små så då visste jag att nu är det dags att åka på tur och det ville jag inte! Jag försökte hålla matte vaken hela kvällen och natten för att hon skulle försova sig så att vi inte kunde komma iväg men trots bus, kiss i sängen och jamande så gick hon trots sin buttra och trötta min upp ur sängen när klockan ringde... vi fick frukost kl 0315 på morgonen, en snabb promenad och sen iväg till den kalla bilen där vi sen fick sitta i några timmar innan det var dags att möta den bitande kalla kylan i V Frölunda, typ Norrland för er som inte varit där...     

Sen blev det att sitta och ligga och visas upp som vanligt på utställningar fast denna var ganska mycket större än vanligt, mycket folk och hög ljudnivå MEN jag fick mitt cert och i och med det så blev jag Grand International Premier!!
Inte illa för en vacker pojke som mig! Sessan fick EX1 men dessvärre ingen NOM när hon gick upp för den... Sen strax efter 19 fick vi åka till hotellet i Mölndal dör jag och matte stretchade på golvet och så lekte jag, Sessan och matte kurragömma och åt lite brie ost innan det var dags för sängen.

Dagen efter ville jag inte alls vara med när de började plocka ihop och Sessan hon bara tänkte på att jaga tussar medan jag kröp under sängen där jag hoppades bli osynlig men matte visste var jag var så det var bara att lyda med högljudda protester när hon stoppade in mig i buren. 
Jag gick inte vidare till NOM på söndagen heller men jag fick cert i klass 4 och det är inte illa och Sessan blev nominerad till mattes och husses glädje och sen kom gammelmatte förbi och sa hej med och det var mysigt. Passade på att skälla en hel del under dagen men jag fick snällt sitta kvar i buren tills panelen var klar och i Sessan panel satt även Summer som jag är släkt med, en söt tjej må jag säga   Hon är också en snöbengal och matte är så kkär i henne   Dock blev det inget Best in show för oss snöflickor men vi var nöjda ändå efter en lång dag.

Tror matte tycker om katter väldigt mycket för hon gick runt och pratade med flera av dem...

Nå ja, nu ska vi ta det lugnt ett tag, farligt att vara ute på vägarna i detta snökaos som drabbat oss i år.

Om vi inte hörs innan så vill vi önska er en fin jul! 

         

Ovido - Quiz & Flashcards