Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av One World - 20 augusti 2012 08:26

och efter denna helgen med både lida och utflykt är det skönt att få vila ut i lugn och ro... fast riktig måndagskänsla är det ju inte för matte har tagit ledigt idag för hon ska följa de små tjänarinnorna till skolan?! Molly ska börja 1:an och Tindra 4:an, de vill inte alls men matte säger att det släpper och blir bättre.

Helgen iaf har varit lite annorlunda, i fredags kväll kom det några och hämtade barnens gamla säng och efter det åkte alla tjänarna till något som de kallade för Malmö-festiavalen. Sen kom de hem lite efter min promenadtid men matte tog mig på en liten tur trots att det börjat skymma, Celine och Safir fick dock inte följa med för Celine har börjat hoppa över staketet på gamla dar!?! På tal om Celine och gammal så fyller hon 9 år på fredag!! 

Ja, sidospår, det var fredagen iaf och på lördagen så var Tindra på kalas och matte och Molly gick och lekte hos Mollys klasskamrat så jag fick iaf vila i lugn och ro någar timmar och på kvällen var matte och husse iväg en stund men annars var det en ganska lugn lördag och tur var väl det för på söndagen var det tidig morgon, matte dammsög och hade sig och sen stoppade hon alla oss lurviga i var sin korg och sen tog hon oss till bilen och gick hem! Tindra och husse var med i bilen och körde oss på utflykt där vi befann oss inne på/under farfars jobb men Tindra i ett par-tre timmar, spännande men även lite skrämmande. Jag försökte vila men det var lite svårt då jag behövde vakta alla tre damerna med genom att hålla koll på dörrarna så att ingen kom och försökte ta dem! Sen fick vi äntligen åka hem och ta det lugnt medan familjen åkte ner till festivalen igen och även igår kom de hem på gränser till försent för min promenad men vi hann och Celine hann även med att hoppa på staketet! 

     

Ovido - Quiz & Flashcards