Alla inlägg den 3 juli 2012

Av One World - 3 juli 2012 11:12

Ja, det var länge sen det skrev här och det har hänt en del men annars varit som vanligt med promenader och bus.


I söndags morse väckte matte mig redan vid halv fyra och vi skulle ta en promenad innan jag blev inmotad i buren.

Där påbörjades en 3 timmars resa i vacker soluppgång, kor på småvägarna som Patrik skickade oss på och väl framme fick jag ta en liten promenad innan det var dags att inta utställningsposition. Jag försökte dock komma undan allt genom att smutsa ner min gump med kattmat men matte skurade av mig med vann och papper och sen tog jag hand om resten själv eftersom jag tydligen skulle ställas ut iaf. Gammelmatte var också på plats så jag visade mig från min bästa sida och var lugn och harmonisk hela dagen. Tyvärr blev jag inte NOM men fick iaf en blå fin kokard att pryda buren med och sen blev det en seg väntan resten av dagen tills vi fick sätta oss i bilen igen och åka hem till Safir och Celine.

Igår när matte kom hem med småtjänarinnorna så var det dags för buren igen och denna gång åter till veterinären för att ta min påfyllning för rabies så nu är jag vaccinerad och klar inför nästa äventyr och det pratas om Norge och Danmark fast Danmark var redan klart sen tidigare. Husse blev intresserad av Norge besök förra veckan så nu håller matte och han på med att planera det... Full rulle på matte just nu, verkar som hon har mycket att göra och tänka på men så länge jag får mina promenader och kärlek så får det gå.

Nu blir det ingen uppdatering på en vecka eller så då familjen ska åka bort några dagar och småtjänarinnornas farmor ska passa oss pälsklingar. So long!

      

Fotograf Kevin Prahl


Ovido - Quiz & Flashcards