Alla inlägg den 26 juli 2012

Av One World - 26 juli 2012 22:30

Fast jag tror matte skulle kalla det för hyss istället:

Natten till torsdag när matte och husse låg och sov så fick jag en snilleblixt och jag fixade till och med att genomföra den även om den inte var så skoj som jag trodde - jag rymde! Matte upptäckte detta vid kvart i sex då Safir väckte henne och det var tyst i lägenheten... Tyst innebar att jag inte var hemma eller så var jag sjuk och det först nämnda stämde bra denna gången. Matte väckte husse och de traskade omkring oroligt i 1½ timme innan matte hittade mig ett par hundra meter hemifrån där jag hade krupit under en balkong för att vänta på räddningen från den skrämmande stora världen... Tur i oturen var ju att matte var sjukskriven så hon stannade hemma med mig och hon tvingade mig även till veterinären för att se till att allt var okej inför helgen utställning, JA, hon är en riktig hönsmamma! Jag sov sen mest fram till kvällen för det är faktiskt jobbigt att vara uppe hela natten och busa runt ute i buskar och träd.

På kvällen var det dags för tablett, kloklippning, putsning, promenad med sele och sen sängen.  Jag var ju inte så trött efter dagens vilande men det fick gå   

Ovido - Quiz & Flashcards